Smart business for all går mot slutten – E-læringskurs på trappene

Tidligere i september så tok KBT Fagskole turen til Steinkjer for å møte våre europeiske partnere i prosjektet “Smart Business for all” (SMAB). I prosjektet utvikles verktøy som skal gjøre det lettere for migranter å starte bedifter, blant annet e-læringskurs.

Tid for å teste verktøyene

Nå har vi kommet så langt i prosjektet at vi skal teste e-læringskursene vi har utviklet. Vi ønsker å rekruttere 45 personer for test av e-læringsplattformen denne høsten. KBT fagskole vil straks starte denne prosessen. KBT Fagskole vil ta kontakt med mulige kandidater for testing, men hvis du er nysgjerrig og ønsker å bli med å teste kursene, ta gjerne kontakt med oss på e-post: preben.hegland@kbtkompetanse.no

Prosjektets siste fysiske samling

Prosjektet, som er finansiert av Erasmus+ avsluttes denne høsten. Nylig var vi med på den aller siste internasjonale samlingen i prosjektet. Der diskuterte vi veien videre.

Neste steg i prosjektet er intern og ekstern evaluering av e-lærings kursene og kvalitetssikring av våre informative videoer.

Dette må fullføres før offisiell åpning av e-læringskursene på nettsiden. Kursene vil bli tilgjengelige på engelsk, norsk, tysk, gresk, polsk og spansk. Kursene er lagt opp slik at du først velger hvilket språk du vil se undervisningmateriellet på. Deretter kan du finne informasjon for ditt bosted. Det vil si relevant informasjon om hvordan det er å starte en bedrift i det landet du bor. For eksempel så er det laget spesifikt innhold med informasjon om situasjonen i Norge.

Fra venstre: Miguel Caneda, Tamara R. Solino (Clictic), Preben Hegland (KBT Fagskole), Kajetan Cegłowski, Krzysztof Ceglowski (EURO LIDER), og Bjørn Bratt (Prios).

Kursene som er utviklet kan bli benyttet i undervisning ved KBT Fagskole

Prosjektet avsluttes offisielt 31. oktober. Snart to år har gått siden oppstarten desember 2021 hvor partenere fra Hellas, Spania, Tyskland, Polen og Norge satte i gang prosessen med å skape en gratis plattform med kurs for entreprenører, med fokus på målgruppen entreprenører med migrantbakgrunn.

Når Prosjektet er avsluttes så vil KBT Fagskole ta i bruk av nettsiden og dens innhold for videre arbeid med entreprenørskap.

Presentasjon av nettsiden

KBT vil presentere produktet til SMAB i oktober for relevant målgruppe. Der vil vi vise en introduksjonsvideo og du får muligheten til å teste produktet.

Samarbeidspartnere

This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.