Høyere yrkesfaglig utdanning – Sosialt entreprenørskap

Bilde av studenter som jobber sammen

Du kan bidra til å skape sosial verdi i samfunnet!

Har du noen ganger tenkt at om man bare gjorde noe litt annerledes, så hadde det fungert så mye bedre? Har du opplevd noe vanskelig og savnet et tilbud som kunne ha hjulpet deg? Da kan en utdanning i sosialt entreprenørskap være noe for deg!

Hvorfor? Med verktøyene du får i utdanningen, kan du utfordre dagens system og bidra til positiv endring. Du kan også utvikle din egen virksomhet, eller starte noe helt nytt sammen med noen.

Utdanning i sosialt entreprenørskap passer for deg som

• vil bidra til å forbedre og videreutvikle arbeidsplassen din
  • allerede har hoppet i det og startet et tilbud – og vil ha påfyll av kunnskap for å utvikle virksomheten din videre
  • eller deg som drømmer om starte opp noe som kan gjøre samfunnet litt bedre å leve i

Studer fra hvor du vil

Undervisningen foregår hybrid. Det vil si at du kan velge å følge den digitalt, eller møte fysisk i et klasserom. Fra høsten 2024 har vi tre studiesteder for utdanning i sosialt entreprenørskap:

Om du bor andre steder i landet, kan du delta på samlinger i Trondheim eller på nett. Du kan altså studere hos oss uansett hvor du bor i landet.

Praktisk studentinfo sosialt entreprenørskap

60 studiepoeng
Fulltid, 1 år/deltid 2 år
50/50 praktiske og teoretiske emner

Opptak studieåret 2024/2025: Søknadsskjema ligger tilgjengelig fra 1. februar. Søknadsportalen åpner 20. mars. Ordinær søknadsfrist er 15. april. Du kan likevel sende inn søknad til og med 31. juli, og havne på venteliste.

Studiestart i sosialt entreprenørskap høsten 2024 er 21. august.

Utdanning i sosialt entreprenørskap har undervisning på onsdager.

Filmen er laget av Puzzle filmproduksjon