Undervisning i uke 5

Etter nøye vurdering må vi dessverre meddele at samling i uke 5 blir heldigital. Det er dermed ingen mulighet for fysisk deltakelse for denne samlingen. Denne beslutningen har vi tatt på grunnlag av regjeringens anbefalinger om å bruke digital undervisning der dette er mulig, samt anbefalingene om å redusere reisevirksomheten på tvers av kommune- og fylkesgrenser.

Høsten 2020 gjennomførte vi samlingen i uke 42 som hybridløsning hvor studentene kunne møte opp fysisk i våre undervisningslokaler i Sorgenfriveien 9 i Trondheim, eller deltar via nettundervisning på ZOOM. Vi har fått gode tilbakemeldinger fra studentene og håpet sterkt på å kunne gjennomføre en slik løsning på vårsemesteret, men med dagens kommunale og nasjonale anbefalinger og retningslinjer om smittevern, ser vi at vi ikke kan garantere å oppfylle disse.

På bakgrunn av egen erfaring og tilbakemeldingene fra studenter i høst vil vi redusere den digitale undervisningen under samlingen. Vi legger opp til digitale forelesninger og gruppearbeid via zoom, kortere undervisningsdager enn opprinnelig planlagt, og flere pauser. Vi vil tilpasse undervisningen at studentene får utdelt arbeidsoppgaver som kan gjøres utenfor undervisningen og brukes som forberedelse til gruppearbeid under samlingen. Med dette ønsker vi å redusere skjermbruken som er ekstra krevende for et ukentlig undervisningsopplegg.

Vi håper at vi likevel kan skape et livlig og lærerikt læringsmiljø i uke 5.