Bli læringsassistent!

Er du registrert som aktiv student hos KBT Fagskole kan du nå søke om å bli læringsassistent.

KBT Fagskole har fått tildelt midler i forbindelse med Stortingets bevilgning av 10 millioner kroner til fagskoler for å lønne studenter for å gi faglig oppfølging av andre studenter, jf. Innst. 233 S (2020-2021).

Læringsassistenter skal organisere læringsgrupper slik at studenter ved fagskolen får en bedre og mer konsekvent faglig oppfølging. Vi ser for oss at dette i tillegg vil styrke studenters sosiale fellesskap. Dette er spesielt viktig ettersom fagskolen primært driver med nettbasert undervisning. Ved hjelp av læringsassistenter kan fagskolens oppfølging av studenter ytterligere styrkes og forebygge frafall i studentgruppen. Læringsassistentene skal ikke fungere i rollen som undervisere, men heller fungere som koordinator til en lønnet og formelt organisert kollokvie.

KBT Fagskole har skissert et rammeverk for læringsassistentstillingen, men understreker at ansvarsfordeling og arbeidsoppgaver vil bli utarbeidet i samarbeid mellom KBT Fagskole og læringsassistentene.

Estimert arbeidstid er 15-20 timer i tidsrommet 12.april – 30.juni. Timesatsen er på 165 kr. Lønn utbetales etter endt arbeidsperiode. Vi søker etter 6-12 læringsassistenter.

Oppstart i uke 15, 12. eller 15. april. Felles møte med læringsassistenter og ansatte KBT Fagskole (2 timer).

Arbeidsoppgavene består blant annet av å opprette studiegrupper, organisere innhold og tidspunkt sammen med læringsassistentene, gjennomføre gruppemøter enten alene eller sammen med en annen læringsassistent, forberedelse til gruppemøtene, bidra til planlegging og gjennomføring av avslutningssamling 18. juni 2021, delta på avsluttende evalueringsmøte.

Er dette noe for deg? Fyll ut kontaktinfo og søknadsskjema innen 5. april.

Skriv i søknadsteksten: hvorfor ønsker du å jobbe som læringsassistent, og hva kan du bidra med til å sikre et godt læringsmiljø og studieprogresjon hos medstudenter, hvorfor er du godt egnet til denne jobben.
Click or drag files to this area to upload. You can upload up to 5 files.
Last opp en kort CV som viser relevant erfaring, og eventuelt attester og kursbevis. Last opp kun det som du anser direkte relevant til jobben som læringsassistent.